Sosyal Medya:
Esbpl Youtube Esbpl facebook Esbpl Instagram Esbpl Twitter

esbpl kurallari hakkindaki oylama

kofilin

kofilin(15.01.2006 23:35:23)

1.
sarı ve kırmızı kart uygulaması

hepsini okuyabilirseniz bu başlıkta konu hakkında uzun uzadıya tartışmalar yapıldı. sorun esbpl'de sarı ve kırmızı kartın olup olmaması, olursa da nasıl uygulanacağıydı...

her kaptan takımına danışarak şu sorulara tek kelimeyle evet/hayır diye yanıtlar versin lütfen, isterse çekimser de kalabilir tabii...

1. esbpl'de kart olmalı mıdır?
2. esbpl'de tabelacıya gözlemci/hakem gibi maça dışarıdan müdahale edecek biri konumu verilmeli midir? -yani saha içinden değil, dışından biri yönetecek maçı, onun dediği tartışmasız doğru olacak-
3. esbpl'de kart olacaksa, bu profesyonel maçlardaki gibi "gole giden oyuncuyu düşürmek" cezasını da içermeli midir? -hayır derseniz sadece kasıtlı hareketlere (mesela gole giden topu elle kesmek, kalecinin cezasahasında elle oynaması, kasten tekme atmak v.s. gibi) kırmızı kart verilsin demiş olacaksınız-
4. bu sorunun ortaya çıkmasına neden olan alc kripton - reset fc maçı tekrar edilsin mi? -bu maçta kaleci gole giden oyuncuyu düşürdüğü için kırmızı kart görmüş, maçın seyri değişmişti-
5. maç tekrarına evet diyorsanız, bu maçtaki kadrolar o gün oynayan kadrolarla aynı olmalı mıdır?
6. alper tunga öldi mu?

cevaplarınızı lütfen haftasonuna kadar atın, hatta ben de takımımla konuşayım öyle yazayım.
polifonik osuruk

polifonik osuruk(15.01.2006 23:51:54)

2.
1. evet
2. evet. (hakem deil danisman olmali, sahadaki oyuncular karar veremedigi, uzlasamadigi zaman devreye girmeli fakat bunun disinda bir etkisi olmamali. lakin biz opeth-nankatsu macinda gayet uzlasmistik saha icinde, fakat bunu yapamayanlar icin bir danisman lazim evet. gerekirse tabelaci danisman olur, gerekirse baskasi. ben bilmem, beyim bilir.)
3. kaleci icin icermemelidir. hayir/2.
4. evet.
5. evet.
6. intahar etti diyolar.
ayanux

ayanux(16.01.2006 00:43:04)

3.
1. evet
2. hayır (sahada takımlar arasında cozulmeyecek bır problem olduguna ınanmamaktayım)
3. kalecı için hayır/oyuncu için evet (kaleci offside gibi uygulamalardan yoksun oldugu için her maç 20 civarı karşı karşı karşıya pozisyon yaşar. dolayısıyla her pozisyonda nizami hareket yapması beklenemez)
4. evet
5. evet
6. evet. ben gomdum ıbneyı...
I.R.on

I.R.on(16.01.2006 01:03:07)

4.
1. evet, kart olmalıdır, sarı kart cezası kaldırılmalı yerine penaltı atılmalı (imho) çünkü takip etmesi neredeyse bizim için imkansız. ha bu zaman zaman kırmızı karttan ağır olabilir. bu da doğru... ama ceza cezadır.

2. hayır, tamamen karar mercii şeklindeki bir izleyici yerine tavsiyem kart konusunda kuralları hatırlatma, pozisyonun ciddiyetini hatırlatma şeklinde bir görevi olan bir seyirci grubu/tabelacı vs. söz konusu. dışarıdan yapılan hatırlatmaya içeriden karşılıklı kaptanların ve pozisyondaki oyuncuların uzlaşması ile kart veya değil şeklinde bir yanıt verilmesi ve gereğinin yapılması en uygun çözüm diye düşünüyorum. çoğu durumda pozisyona katılan 2 kişi dahi yeterlidir...

3. kaleci için hayır oyuncu için evet, ayrıca şahsi kanaatim, topu elle kesme, kalecinin topu ceza sahası dışında elle tutması gibi pozisyonlar da penaltı ile cezalandırılmalıdır.

4. hayır, zaten her maçta kural hatası yaşanmakta...santranın yapılmaması, kornerlerin kullanılması gereken yerden kullanılmaması, autlarda topun ceza sahası içinden endirekt vuruş şeklinde kullanılmaması...vesaire vesaire, böyleyken her maç için birileri yeniden oynayalım diyebilir.

5. çoğunlukta evet çıkarsa diye, evet kadrolar elden geldiğince aynı olmalıdır, iklim şartları, oyuncuların moral motivasyonları, giydikleri formalar :)

6. kevser söze alper tunga'nın torununun torununun torununun......torunuymuş diyolar... alper tunga da ölmemiş kevser ile beraber uyuşturucu işindeymiş...
thewarlord

thewarlord(16.01.2006 01:20:20)

5.
1-ewet
2-hayır
3-ewet
4-ewet
5-bu konuda cekimser kalınmalıdır zira aynı kadrolar istenmesi halinde dahi oluşturulamayabilir...
6-bilemiyorum da öyle bi rivayet var
rainforced

rainforced(16.01.2006 01:26:21)

6.
1 - evet
2 - hayır
3 - evet (sonuc olarak her zaman söylüyorum, kaleci de oyuncudur sonucta)
4 - hayır

cunku ben bunun artık sahsi hale getirildiğini inanıyorum. bir nevi sindirim sorunu. tavsiyem cam şişede maden suyu

evet olursa averajımız düzelir daha iyi olur. hayatımın en hırslı macını oynarım. ceza sahasının dısında da alayını indiririm (kasti olmadan) .

sonuc olarak faul faul dür. kasti kusti diye bişey olmaz. adam gole gidiyor o kadar. karsı karsıya da adam beni gecmis. küt diye elimi koyup bacagına indirsem bunun kasti olup olmadını sittin sene kimse belirleyemez. bacagımı taksam dan diye "abi zamanlama kötüydü" derim. ama kasti bir şekilde de bunları yaparım, kasti oldugu anlasılmaz.

sonuc olarak offside yok zaten adı üstüne halısaha burası. kalecilerin extra dan böyle bir ayrıcalık alması bence gereksizdir.

5 - madem eşitlikten yanasın, o zman gönder aynı oyuncuları da eşitlik saglansın şeklinde takım kaptanlarına cagrı yapılabilir. evet
6 - ...

edit : takım halinde oylama yapılması gerektigini bilmiyordum. yazdıklarım münferittir. comandante ile ilgili konu konusulduktan sonra ALC Kripton olarak oyumuzu sunacagız.
rippin corpse

rippin corpse(16.01.2006 06:21:18)

7.
1-evet olmalidir. kart olmazsa isler cigrindan cikabilir pek sanmiyorum ama yine de olsun
2-hayır dışarıdan müdahele edilmemelidir. nasıl faul, korner, aut, pemaltı gibi kararlar saha icinde karsılıklı alınıyorsa kart mevzuu da kurallarla acıklandıgı vakit dısarıdan müdaheleyi gerektirmez.
3-evet kalecilerde kırmızı görebilmeli. sonucta kaleciler fasulyeden oynamıyorlar gole giden topu elle kesmekle gole giden adamı indirmek arasında ki tek fark inen adamın fazladan acı cekmesi:) hatta kaleciler 2 mac ceza alsın:))
4-hayır bence mac tekrar edilmemeli. eger mac tekrar edilirse yarın öbür gün bizim su macımızda elle top kesilmişti o zaman kart gösterilmedi gibi mac tekrarları yasanabilir. burada belki reset magdur olacak ama bence yapılacak pek birşey yok gibi. tabi macin tekrari konusunda taraflar anlaşırsa bize pek laf düşmez.
5-olurda mac tekrar edilirse aynı kadrolarla oynamak gibi bir şans pek yok gibi acikcasi. zaten mantıklı da gelmiyor kulaga. sonucta o gün ki hava şartları, form durumları falan da yakalanamayacagı icin..
tabi farklı kadrolarla oynanırsa resette de admala oynarsa alc kripton bu durumdan magdur olabilir.
6-kalbimizde yasiyor
kendi objektif görüşlerimi yazmaya calıştım. nedense bu mevzuu sanki baskalarını pek ilgilendirmezmiş gibi hissediyorum fakat aslında hepimizi ilgilendiriyor ligin selameti icin. iki tarafa da esit mesafede yaklasmaya çalıştım sanıyorum.
not: ayrıca yukarıda belirttiklerim tamamen takımım adına aldıgım kararlardır. despot bir şekilde yonetiyorum klubumuzu:) takımda sanırım bu mevzulari bilen benden baskası yok eger onlardan da yorum alırsam ellerim yazdıklarımı.
thorin

thorin(16.01.2006 07:57:42)

8.
1. evet
2. evet (herşey saha içinde çözülür ama o da tarafsız bi kişi olarak yorum yapabilir.)
3. evet (gole giden oyuncuyu düşürene kaleci defans forvet farketmeksizin, eğer müdahele ceza sahası dışındaysa sarı kart verilir. ikinci sarı kartta da 5 dakka ceza alınır. kırmızı karta gerek yok bence. ha ceza sahası içindeyse de zaten penaltı olacağından karta gerek yoktur.)
4. evet
5. evet
6. bizim okulda gördüm en son, ama eskisiyle aynı kişi mi bilemem.
buko

buko(16.01.2006 08:12:08)

9.
sadece kaptanların takım arkadaşlarına danışıp oylaması gereken durumdur. dikkatinizi çekerim. bu arada polifonik bize niye danışmadın layn?

edit: yakında sinirlenip "esbpl de kaptan olmayan oyuncuların haklarını arama örgütü" gibi bir örgüt kurmayı planlayabilirim, bilginize. bugünlerde çok anarşik, ayrılıkçı gerilla, tupac amaru psikolojisi içerisindeyimdir. bu ligde kaptanlar istedikleri gibi at koşturamaz arkadaş. hehehehe
darth windu

darth windu(16.01.2006 09:06:46)

10.
thorinde bize danışmadı :)
ono

ono(16.01.2006 10:03:00)

11.
1-ewet
2-hayır
3-ewet
4-ewet
5- aynı kadroların mücadele etmesi gerekir ama zor olacak iki taraf içinde aynı kadroları biraraya getirmek.
6- yok daha neler.
magpie

magpie(16.01.2006 11:16:00)

12.
1- evet
2- hayır
3- evet
4- bilemiyorum. zaten ben lig oyuncusu da değilim.
5- evet
6- o değil de, alper tanga giyiyomus?

neyse ben lig oyuncusu değilim ama katılmak istedim.
calibra

calibra(16.01.2006 11:19:34)

13.
1- kart tabi ki olmalıdır. kurallar listesini elleriyle yazan biri olarak kartın olmasını en başından beri savunduk. 1. sezondan beri var zaten. bu yüzden evet.
2- dışarıdan bir kişinin verdiği karara güvenmek imkansız. bu yönetenin şahsına olan güvensizlik değil. bileğimin sakat olduğu zamanlarda geyiğine bizim arkadaşların maçında hakemlik yapıyordum. pozisyonları izlemek, görmek neredeyse imkansız. üstelik sürekli tartışma da çıkması cabası. olayı saha içindekilere bırakmak şart. bu yüzden hayır
3- kırmızı kart kuralını koyarken, ceza sahasında kalecinin son adamı düşürmesi halini kimsenin düşünerek bu kart kuralını koyalım dediğini zannetmiyorum. kuralları tartıştığımız masadaki konuşmaları hatırlamaya çalıştığımda.. bu kimsenin öngörmediği bir durumdu. kalecinin ceza sahası dışında topu elle kesmesi, ne bileyim, futbolcunun boş kaleye giden topu eliyle kesmesi, veya küfür, kavga, sorun çıkarması vb. hallerini düşünerek o kural koyuldu aslında... gole giden adamı düşürmek profesyonel futbolda kırmızı karttır evet. ama bu kuralın aynen uygulanmasının esbpl için çok ağır olacağı kanaatindeyim. kural halihazırda uygulandığı gibi uygulansın. yani kalecilere bu konuda iltimas geçilebilir. o yüzden hayır
4- buna cevabımı haftalardır veriyorum, 1 kelime bile değişmediğini zannediyorum. kural bizim maçta uygulandığı gibi başka hiçbir maçta öyle uygulanmadı. uygulanamayacak da belki. bundan dolayı evet.
5- öncelikle, duygularımla cevap veriyorum (çok hisli adamımdır) hiç farketmez. mantığım diyor ki, çaykur rizespor - fenerbahçe maçını hatırla. he bi de, adam bulamama sorunu var, misal bizim yaşadığımız sezon başından beri. ama yine de diyorum ki, farketmez. (arkadaşlar, yazım belki ciddi vs. çok sert anlaşılabiliyor evet. ama şunu bilin yahu. biz burda aşırı hırs yapmış falan değiliz!! aynı takım-farklı takım ne farkeder. madem ki kural farklı uygulanmış, maç tekrar edilmelidir. tekrar edilirse, yenebiliriz yenilebiliriz. önemli olan o değil! önemli olan tam anlamıyla eşitliğin sağlanması. bunu istiyorum yahu.)
6- en sevdiim şiirdir o be (hadi canım) eheh :)
rainforced

rainforced(16.01.2006 11:43:14)

14.
yazdıklarım icin : kişisel agresyonumdan kaynaklanan şeylerdir. kırdıgım, canını sıktıgım insanlar olduysa özür dilerim.

akabinde

bakalım kural ne diyor :

maç sırasında türkiye liglerindeki kurallar içerisinde yer alan sarı ve kırmızı kart gösterilme halleri, esbpl maçlarında da geçerlidir. kırmızı kart cezası 5 dakika oyun dışı kalmadır.

2. hafta ALC Kripton - Reset FC maçını hatırlayalım. Yamuluyorsam bizzat düzeltiniz. ben o anı cok net hatırlıyorum :

Sercan gole gitmektedir. O anda en yakın Reset FC oyuncusu duruma müdahale edecek durumda değildir. (bildigin geride pozisyonun akıbetini bekleme hali)Sercan kaleciyi (kafetrya tarafındaki kale) ceza sahasının soyunma odalarına bakan tarafında calımlamıs gole giderken bilegine gelen müdahale ile yere düşer.

Şimdi bu durum Türkiye liglerinde kırmızı karttır. Kural da türkiye liglerini baz aldıgına göre karar kanımca dogrudur.

Simdi tartısalım. Bu kural dogrudur yanlıstır eksiktir vs. Bir karara varılır. Peki BU MAC OYNANDIĞINDA!!! kural neydi tekrar hatırlayalım : (bizzat mac oynanırken, while it was being played, baska dil bilmiyorum)

maç sırasında türkiye liglerindeki kurallar içerisinde yer alan sarı ve kırmızı kart gösterilme halleri, esbpl maçlarında da geçerlidir. kırmızı kart cezası 5 dakika oyun dışı kalmadır.

Sevgili esbplciler su anda bu kuralı tartısabiliriz. Kalecilere ayrıcalık vs herneyse tanınabilir. Ama maç oynandıgı zaman gecerli olan kurala göre hareket kırmızı karttır

Eger bu kural değişecekse bile değiştiği andan itibaren hükmü gecerlidir. Bundan önceki maçlar icin hükmü söz konusu değildir

Bu kuralın geçmiş diger maclarda uygulanıp uygulanmadıgı bu durumu enterese etmez. Zira KÖTÜ ÖRNEK EMSAL OLUSTURMAZ!

Gercekten ilk yorumumda yakışıksız şeyler yazmısım. Bunun nedeni calibra yı kesinlikle samimiyetsiz bulmamdır. Ama benim yaptıgım büyük ayıptı. Kendisinden burda ve ekşi sözlük pm fasilitesiyle özür diledim.Tekrar diliyorum.

Alınacak karara saygım var ancak gercekten de dogruluguna bu derece inandıgım birşeyin görülememesi sahsım adına oldukca üzücü
rainforced

rainforced(16.01.2006 15:02:54)

15.
thewarlord

thewarlord(16.01.2006 21:02:25)

16.
öncelikle benim entrim silinmiş ewwelden yazdığım bunu anlamadım ben...

sonra sunu belirtmek istiyorum, kaleci zaten kaleyle forvet arasındaki son adamdır abi bu da şu demektir:

kaleci yatar, uzanır düşürür ya da çelme takar. bunun sonucunda göreceği kart kırmızı değil, sarı olmalıdır. zira rainforced ın dediği gibi kaste bakacak olursan maç o faulden sonra sarı-kırmızı tartışmasıyla biter.

kırmızı kart halleri aleni olarak yapılan kasti faullerdir. bu da sadece formadan çekme veya ceza sahası dışında topa elle dokunmadır ki, formayı çekmenin "kasti olmadığını" savunmak mümkün değildir (hele o eldivenler eldeyken). ceza sahası dışında topa dokanılması da kırmızı kartı gerektirir ve bunda zaten kasıt aranmaz.

haaaaaa evvelden demiş olduğum bir lafı tekrarlamak istiyorum:

karar ne olursa olsun maç tekrarı YAPILMAMALIDIR. neden?

efendim, maç tekrarı futbol kuralları uyarınca "kural hatası" hallerinde söz konusudur. bu maçta bir "kural hatası" yoktur, dışarıdan müdahale olup olmaması hakkında bir kural yokken, buna dayanarak maçı tekrar ettirmek bence yanlış bir hareket olacaktır. eğer bu tartışma önceden yapılmış olsa idi ve "dışarıdan müdahale yapılmayacak" dense idi, o halde dışarıdan müdahale sonucu görülen bir kırmızı kart ve bununla beraber bir kural hatasından bahsedecektik. ancak olmayan bir kuralın koyulmasından sonra geriye etki etmesini beklemek en nihayetinde pek doğru değil gibime gelmekte...
calibra

calibra(16.01.2006 22:08:36)

17.
yazmıyacaktım yazmıyacaktım ama... olmadı.
burası hepimizin okuduğu, herkese açık bir site olduğundan duygularımı tam anlamıyla kelimelere yansıttığım söylenemez bu zamana kadar. kendi adıma, mecburen resmi bir yazı dili kullanıyorum, yanlış anlaşılmayı önlemek adına. bu kimi zaman sert algılanır, kimi zaman soğuk bilemiyorum.

5 sezondur bu ligin katılımcısıyım. sevgili carno ve bbc bundan 3,5 - 4 sene önce bu fikri açıkladıklarında ilk iş hemen bir takım kurup katılmak istedim. çünkü biliyordum benim için ne kadar keyif verici, eğlenceli olacağını. bu ligden bugüne kadar hep keyif aldım. hatta keyif almamın önüne geçecek engelleri de hep kaldırmaya çalıştım, sorunlar çıkan olaylarda haklı dahi olsam da. geçen sene sırf şahsıma yapılan bir takım haksızlıklara (o konulara da girmek istemiyorum) daha fazla katlanmak istemediğim için çok severek yaptığım organizatörlüğü bıraktım. iyi ki de bırakmışım. burada arkadaşım kardeşim gibi gördüğüm insanlarla birlikte yaptığımız işten, pazar gün ki toplu keyfimizden soğumak istemedim çünkü.

burası profesyonel bir lig değil dedim en başından beri. neden dedim? biz burda beraberiz. bizbizeyiz. her sorunu arkadaşça kardeşçe çözeceğiz. acaba bilmiyorum burda bir kişi veya bir takım varmı diğerinin kötülüğünü istesin. öyle biri varsa da, olmasın zaten. çıksın burdan gitsin aramızdan.

şimdi ne oluyor bir olay oldu, canım sıkıldı yine. biliyordum üstüne gittiğim sürece canımın sıkılacağını. yalnız en başından beri haklı olduğuma inandım, bunu savundum. bir takım kurdum, kaptanıyım, o takımın hakkını da savunacağım. eşitsizlik olacaksa eğer, bunu herkesin önüne sereceğim. bundan kaçmayı da arkadaşlar, yakıştıramazdım kendime.

tüm bu düşüncelerle anlatmaya çalıştım derdimi. sallayan oldu, takan oldu olmadı, umursandı, umursanmadı, yorumlar oldu bir sürü okudum hepsini, her kafadan bir ses çıktı, olsun dedim, kimine cevap yazmaktan alamadım kendimi kiminde artık cevap yazacak sabrı ve takati bulamadım... ve şimdi burada bir kişi çıkmış bana samimiyetsiz diyebiliyorsa, artık ben hiçbirşey diyemiyorum.

herneyse. tekrar mekrar. artık birşey istediğim yok. bu kadar şeyden sonra olsa ne olur, olmasa ne olur.
comandante

comandante(17.01.2006 14:08:15)

18.
1. evet, 5 dakikalık süreyi de tabelacı tutsun. (sarı kart - çiftsarı kart uygulaması da yapılmalı ve yapıldı da, alc kripton'dan aernath opeth fc ile oynanan kupa maçında gördü nitekim. ayrıca çift sarı kart uyg. yapılmayacaksa o maçın tekrarını düşünmüyoruz bile.)
2. hem evet hem hayır : esbpl 2. sezonda yaşanmış bir olay, son haftalarda yaşanabilir; sahadaki 12 oyuncu 20 - 30 saniyedir bir karar hakkında anlaşamıyorsa tabelacı -veya yardımcısı - versin kararı, tabelacının dediği aynen uygulansın.
3. kaleci, defans, forvet herkes sarı - kırmızı kart uyg.a dahildir. kalecinin karttan muaf olmasıyla siz örn. asfalt osman'a "rakiple karşı karşıya kaldıysan indir, sadece penaltı olsun. penaltıyı belki kurtarırsın" demiş oluyorsunuz. - haksızlık ve suistimal daha iyi göz önüne gelsin diye asfalt osman'ı telaffuz ettim. - :)
4. hayır. alc kripton - reset fc maçı tekrarlanırsa alc kripton'a haksızlık yapılmış olacak; itiraz varsa o anda, maç içinde veya maçtan hemen sonra yapılmalıydı. zaten sarı - kırmızı kart uyg., maç bitiş zilinden sonra topun ceza sahasından uzaklaşmadan maçın bitmemesi kuralları bu maçla beraber açıklığa kavuştu, uygulanmaya başladı. kuralın uygulanması önemli olan, dışarıdan "müdahale" değil "hatırlatma" oldu sadece. ayrıca tekrar halinde maç tekrarı uygulaması başlar ve bu uygulamaya dahil olabilecek birçok maç var, eğer maç tekrarı kararı çıkarsa gündeme getireceğim, o maçlar tekrarlanmadığı takdirde alc kripton olarak oynadığımız bir maçı bir daha oynamayacağız.
5.
6. ölmüş diyorlar ama mezarı yüzyıllardır bulunamadı...
slack

slack(30.06.2016 12:59:02)

19.
vay be! esbpl seneler boyu ilmek ilmek işlenmiş de bugünlere gelmiş. şu muhabbet 10 sene önce olmuş :(